Az M1-es autópálya bővítése 2025 szeptemberében kezdődik meg a tervek szerint. 2010 óta léteznek intelligens autópályák más országokban! A kiépítése 4 évig fog tartani előre láthatólag! Ez az országunkon áthaladó legterheltebb autópálya, napi 100 000 gépjármű használja, s mely évtizedek óta az állandó kisebb-nagyobb karbantartások miatt áll terelés alatt. Napi szinten történnek a zsúfoltság, a minőség, meg persze az autósok figyelmetlensége miatt balesetek, mely az amúgy is rossz helyzetet tovább bonyolítja!
Az első ütem az M0 és az ácsi Concó pihenőhely közti szakasz átalakítása lesz. 2×3 sávosra szeretnék bővíteni a pályát. A cél, hogy Budapest-Győr vonalon 2×3 sáv + ITS sáv legyen. Az ITS sáv, az okos sáv. Győr és Hegyeshalom között nem bővül tovább az autópálya,így a szűkület itt továbbra is fennmarad, de lesz ITS sáv, mely megkönnyíti a forgalom áramlását és szükség esetén plusz sávként lesz használható . Digitális kijelzőket használ a járművezetők irányítására és mutatja azt is, hogy haladhatunk -e éppen az ITS sávban?!
Ez azonban azt is jelenti, hogy nem lesz külön leállósáv? Az ígéret szerint teljes értékű leállósávként tud majd üzemelni. Ehhez összehangolt működés szükséges – radarok és kamerák sokasága- , hogy egy balesetre, lerobbanásra gyorsan reagáljanak!
2028-29 környékén az M7-es autópálya háromsávosítása is kezdetét veszi, ami szintén nagyon régóta indokolt!
Egy új gyorsforgalmi út is tervben van, az M200-as, mely Székesfehérvár-Komárom összekötését oldja meg, összekapcsolva az M1 és M7-es autópályákat is.
Mivel tatabányai telephelyű cég vagyunk és feladataink jórészében érintettetek a fent említett szakaszok kiépítésében, módosításában, így vegyes érzelmekkel várjuk a jövő évet, hiszen onnantól kezdve évekig ismételten megnehezíti a kollégáink dolgát az építési munkák miatti terelés, esetleges sebességkorlátozás !