Egynapos pályamatrica a 3,5 tonna alatti járművek számára

De az egynapos jogosultság majdnem annyiba fog kerülni, mint a jelenlegi 10 napra szóló!

Ezt a lehetőséget egy uniós rendelet követelményeként kell bevezetni Magyarországon is. Azonban olyan megoldást választottak, hogy ne akarjunk vele élni!

Uniós egyezség 2022-ben született az útdíjakról, miszerint nem időarányosnak, hanem használatarányosnak kell lennie minden járműkategóriában! A személygépkocsik és kisteherautók távolság-alapú díjfizetését 2027-ig kell bevezetni. A leehetőség belföldön a régi rendszer megtartására megmarad, kizárólag az uniós-törzs úthálózaton kell átállni mindenképpen a távolság alapú díjfizetésre.

Alapvetően elsősorban az átutazó járművek miatt született meg az egynapos jogosultság kötelezettsége. A legolcsóbb tarifa nem kerülhet többe, mint az éves úthasználati jogosultság 9 százaléka. Ez csak az egynapos tarifára vonatkozik! Könnyű kiszámolni, hogy ma a D1 kategória éves matrica ára 57,260,-Ft, ezért az egynapos használatért 5153,- Ft-ot elkérhetnek majd! Ezzel szemben a 10 napos matrica 6400,-Ft-ba kerül. Az átutazó általában visszafelé is utazik, ezért nem lesz nagy „sikere „ az egynapos matricának valószínűleg!

 

A szomszédos Ausztriában már döntöttek is, 8,60 Euro lesz az egynapos matrica díja! Még a legyengült forintunk mellett is kedvezőbb , mint itthon, de ezen már nem lepődünk meg!